Ik wil iets melden
Het Landelijk Meldpunt Zorg is het aanspreekpunt voor cliënten, patiënten, hun naasten en andere betrokkenen. Wij zijn onderdeel van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Heeft u een klacht over een zorg- of jeugdhulpaanbieder? Of over een medicijn of medisch hulpmiddel? En wilt u dit melden bij de inspectie? Dan kunt u dat via ons doen. Telefonisch, met het contactformulier of met een brief. Kijk daarvoor op onze contactpagina.
Eenvoudig uitgelegd
Steffie legt uit wat u kunt doen als u een klacht hebt over de zorg die u of een naaste krijgt. Ze vertelt over de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en het Landelijk Meldpunt Zorg.
Wat we doen met uw klacht
Wij lossen uw klacht niet op. Maar uw vraag, klacht of probleem kan ons wel iets zeggen over de kwaliteit van de zorg en jeugdhulp. Wij houden daar toezicht op. Daarom registreren wij de vraag of klacht die u met ons deelt. Elke dag maken wij een overzicht met daarin alle vragen en klachten die wij ontvangen. Hierin staan niet uw naam en contactgegevens, maar wel de naam van de zorgaanbieder.
Anoniem melden
Wilt u liever anoniem blijven? Dan vragen wij u om ons te bellen. Ook als u anoniem iets aan ons doorgeeft, registreren wij uw melding.
Advies over mijn klacht
We kunnen uw klacht niet behandelen. Dat moet de zorg- of jeugdhulpaanbieder doen. We kunnen u wel advies geven over de mogelijkheden om uw klacht op te lossen. Op de pagina Ik heb een klacht vindt u veel tips en informatie over het indienen van een klacht bij een aanbieder. Voor persoonlijk advies daarover kunt u ons bellen, ons contactformulier invullen of een brief schrijven. Het formulier en onze gegevens vindt u op de contactpagina.
Wat gebeurt er na mijn melding?
Lees verder over onze vervolgstappen nadat u iets bij ons heeft gemeld.